اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنوب یمن | الجزیره: عربستان سعودی نسخه جدیدی از توافق ریاض ارائه کرده است

عربستان سعودی با تحویل نسخه جدیدی از توافق ریاض به رئیس‌جمهور مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات، طرفین درگیر در جنوب یمن را به امضای هر چه زودتر این توافق تشویق کرده است.

جنوب یمن | الجزیره: عربستان سعودی نسخه جدیدی از توافق ریاض ارائه کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «الجزیره» به نقل از یک منبع یمنی آگاه اعلام کرد، عربستان سعودی نسخه جدیدی از توافق ریاض را به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن (متحد ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحویل داده است.

بر اساس این گزارش، شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، وعده داده در صورت امضای این توافق، خودمختاری را لغو کند.

این منبع آگاه ادامه داد: نسخه جدید توافق ریاض شامل آغاز اقدامات برای تشکیل دولت [در جنوب یمن] با مشارکت «شورای انتقالی» است. طرف سعودی به رایزنی‌های خود در ریاض شدت داده و طرفین را به امضای نزدیک توافق تشویق کرده است.

بر اساس این گزارش، هادی از طرف سعودی خواسته تضمین‌هایی مبنی بر اینکه شورای انتقالی به تعهداتش پایبند است، به وی بدهد.

دوشنبه (دیروز) روزنامه «العربی الجدید» نوشت، رایزنی‌ها میان دولت مستعفی یمن به ریاست منصور هادی»  شورای انتقالی جنوب، متحد امارات) که طی چندین هفته بدون نتیجه بود، هفته جاری «پیشرفتی بی‌سابقه» بوده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه به این مذاکرات نوشت، دولت مستعفی و شورای انتقالی به «تفاهم‌هایی قاطع» در بخش سیاسی «توافق ریاض» رسیدند بخشی که شامل تعیین نامزد نخست‌وزیر دولت شراکتی و نیز تعیین استاندار و رئیس پلیس شهر عدن (در جنوب یمن) است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول